خواص عسل آویشن

خواص عسل آویشن |کامی عسل

 

عسل آویشن نوعی عسل تک گل است که از شهد و گرده گل‌های آویشن ((Thymus vulgari تهیه می‌شود. درست مانند گیاه منشا، عسل نیز معطر است، با طعمی منحصر به فرد و طعمی شدید. از نظر خواص دارویی، عسل آویشن دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی، ضد باکتری، تسکین دهنده سرفه و خلط آور، انرژی زا و تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن است. عسل  آویشن خام، فرآوری نشده و حرارات داده نشده سالم ترین عسل است زیرا تمام ترکیبات مفید خود را بدون تغییر حفظ می کند.

عسل آویشن از شهد گل و گرده چندین گونه آویشن به ویژه (Thymus vulgaris ) آویشن معمولی، Thymus serpyllum ))آویشن وحشی و (Thymus herba-barona)آویشن زیره تولید می‌شود. به عنوان مثال، عسل آویشن یونانی عمدتاً از آویشن وحشی که آزادانه در ارتفاعات یونان رشد می کند تهیه می شود و به عنوان یک عسل خالص  و طبیعی شناخته می شود. عسل آویشن معروف نیوزلند از گونه های رایج آویشن تولید می شود و دارای خواص ضد میکروبی عالی است. همان عسل تولید شده در ایتالیا بیشتر از آویشن وحشی و آویشن زیره سیاه تهیه می شود و ممکن است طعم گلی بیشتری به خود بگیرد. کشورهای دیگر مانند ترکیه یا اسپانیا و ایران عسل آویشن خود را ،برگرفته از گیاه آویشن وحشی  تولید می کنند.

عسل آویشن تک گل است یا نه ؟

عسل آویشن یک نوع تک گل است، اما به این معنی نیست که از یک منبع گل تهیه شده باشد. در واقع، تمام گونه های عسل تک گل از شهد و گرده گونه های گیاهی گلدار متعدد به دست می آیند که یک گونه غالب در ان عسل است. توافق عمومی بر این است که حدود ۴۵ درصد از گرده عسل باید از یک منبع گیاهی باشد تا تک گل در نظر گرفته شود. با این حال، برخی از عسل ها به عنوان تک گل با حداقل ۱۵٪ گرده از یک منبع مشخص می شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ۸۰٪ گرده از یک گونه داشته باشند. به طور مشابه، عسل آویشن از یک گونه اصلی آویشن تولید می شود، اما ممکن است حاوی گرده و شهد سایر گونه های آویشن یا گیاهان گلدار باشد.

عسل آویشن چه شکلی است؟

به طور کلی، این نوع عسل دارای رنگ کهربایی روشن تری است، اما بسته به گونه غالب آویشن ممکن است رنگ تیره تری نیز داشته باشد، به عنوان مثال، کهربایی با رفلکس های نارنجی کم رنگ یا کهربایی تیره (قرمز مایل به قهوه ای). عسل آویشن ایرانی  که عمدتاً از آویشن وحشی تهیه می‌شود، رنگ کهربایی تیره‌تری دارد.

عسل آویشن چه طعم و بویی دارد؟

عسل آویشن بسیار معطر، با شیرینی متوسط ​​و طعم و بوی قوی و ماندگار است. طعمی غنی دارد که شامل نت‌های گیاهی تند، صمغی است. از دیگر رایحه‌های شناسایی شده در عسل می‌توان به رایحه‌های گلی، و همچنین طعم میخک، فلفل اشاره کرد. به طور کلی، مشخصات طعم پیچیده، غنی، معطر، گیاهی و قوی است.

فواید عسل آویشن برای سلامتی چیست؟  

خواص این نوع از عسل برای بسیاری از مشکلات سلامتی مانند خستگی، آکنه یا ورم معده مفید میدانند، اما این عسل در درجه اول بر بهبود سلامت سیستم گوارشی و تنفسی تمرکز دارد. در اینجا ۸ دلیل وجود دارد که چرا عسل آویشن برای شما مفید است:

۱٫عملکرد آنتی باکتریال قوی.

  آویشن ‘گیاهی معطر است به دلیل ابنکه سرشار از اسانس است. این اسانس ها نه تنها ترکیبات طعم دهنده هستند، بلکه دارای اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی چشمگیر هستند. عطر قوی عسل نیز نشان دهنده وجود چنین ترکیبات ضد میکروبی است که عامل خاصیت ضد باکتریایی آن است. علاوه بر این، آویشن نیز مانند اکثر عسل ها حاوی یک آنتی باکتریال طبیعی مهم به نام پراکسید هیدروژن است که تا حد زیادی مسئول کاهش تعداد باکتری ها و جلوگیری از گسترش باکتری ها است.

عناصر دیگری که عامل ضد باکتریایی عسل هستند، pH اسیدی و رطوبت کم آن است که هر دو در کاهش بار باکتریایی و ایجاد عفونت موثر هستند. آویشن و سایر عسل‌ها در درمان عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، سینوزیت بینی، برونشیت و غیره و علائم آن‌ها، خواه گلودرد، سرفه‌های بی‌رحمانه یا بی‌اشتهایی، کمک بزرگی هستند و زمان بهبود زخم و بهبودی زخم‌ها را بهبود می‌بخشند. حتی به دلیل اثر ضد باکتریایی قوی، جوش های آکنه را کاهش می دهند.

۲٫به تسکین سرفه کمک می کند.

درمان سرفه | خواص عسل آویشن |کامی عسل
درمان سرفه | خواص عسل آویشن |کامی عسل

عسل قوام غلیظی دارد و تسکین دهنده است که به آرام کردن درد و به تسکین سرفه کمک می کند. علاوه بر این، وقتی به چای گرم اضافه می شود، می تواند به خلاص شدن از شر خلط کمک کند، ترکیبی که به آن خاصیت خلط آور می دهد. افزودن آب لیمو یا انتخاب یک چای می تواند به افزایش اثر خلط آور کمک کند (مثلاً عسل آویشن و چای لیمو).

۳٫گلودرد را به طور طبیعی تسکین می دهد.

درمان گلو درد | عسل آویشن |کامی عسل
درمان گلو درد | عسل آویشن |کامی عسل

خاصیت چسبناکی عسل به آن اجازه می دهد تا به پوشش گلو بچسبد و یک لایه محافظ تشکیل دهد که به مخاط تحریک شده اجازه می دهد تا بهبود یابد. علاوه بر این، اگر عفونت در گلو قرار داشته باشد، اثر ضد باکتریایی آن به کاهش بار باکتریایی کمک می کند. اما برای موثر بودن عسل باید خام و گرم نشده باشد و حداقل یک ساعت بعد از خوردن و آشامیدن خودداری کنید و درمان را چند بار در روز تکرار کنید.

۴٫مفید برای گاستریت یا روم معده .

عسل آویشن ممکن است با اعمال یک اثر تسکین دهنده بر روی مخاط معده تحریک شده و ترغیب آن به بهبود ورم معده کمک کند. اعتقاد بر این است که این اثر در نتیجه اثر ضد باکتریایی عسل و قوام طبیعی غلیظ است که ممکن است یک اثر تسکین دهنده و ضد التهابی روی پوشش معده اعمال کند. توصیه می شود صبح ها یک قاشق غذاخوری عسل خام و گرم نشده را با معده خالی مصرف کنید و خوردن یا آشامیدن هر چیزی را حداقل یک ساعت پس از آن به تعویق بیندازید.

۵٫منبع ویتامین ها و سایر مواد مغذی.

عسل آویشن با محتوای سخاوتمندانه قندهای طبیعی و مقادیری از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و سایر عناصر با ارزش غذایی مانند گرده یا موم زنبور عسل مغذی است و می تواند به عنوان یک افزودنی سالم در رژیم غذایی فرد در نظر گرفته شود. برخی از مواد مغذی موجود در عسل عبارتند از ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، سدیم و مقدار بسیار کمی منیزیم، مس، آهن و روی.

۶٫اثر انرژی بخش.

عسل آویشن یک مقوی طبیعی است که سطح انرژی را بازیابی می کند، با خستگی مبارزه می کند، به بازیابی اشتها کمک می کند و از افت قند خون جلوگیری می کند. یک قاشق غذاخوری می تواند به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر انرژی بدهد.

۷٫خواص تعدیل کننده و بالابرنده ایمنی .

مانند سایر انواع عسل، آویشن نیز حاوی گرده است، گاهی اوقات در مقادیر بسیار زیاد (تا ۹۰٪). تحقیقات نشان داده است که گرده دارای خواص تعدیل کننده سیستم ایمنی است، به عنوان مثال با افزایش تعداد گلبول های سفید، پاسخ سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. به عبارت دیگر، خوردن عسل پیامدهای مثبتی برای پاسخ سیستم ایمنی بدن ما دارد، البته به شرطی که حساسیت نداشته باشیم.گرده موجود در عسل آویشن عالیست زیرا سیستم ایمنی را تحریک می کند تا به باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا واکنش بهتری نشان دهد.

۸٫منبع آنتی اکسیدان .

منبع آنتی اکسیدان |عسل آویشن |کامی عسل
منبع آنتی اکسیدان |عسل آویشن |کامی عسل

هر چه عسل تیره تر باشد، محتوای آنتی اکسیدانی آن بیشتر است. عسل آویشن حاوی مقادیر خوبی از پلی فنول های آنتی اکسیدانی به ویژه فلاونوئیدها و همچنین کاروتنوئیدها است که همگی از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند و به پیشگیری از بیماری های جدی تر ناشی از استرس اکسیداتیو مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و به طور کلی بیماری های التهابی کمک می کنند.

خرید عسل آویشن طبیعی

فروشگاه کامی عسل به عنوان یکی بهترین و معتبرترین عرضه کننده های محصولات کردستان در زمینه روغن حیوانی گاوی و گوسفندی ، انواع عسل طبیعی و  عسل ارگانیک از جمله عسل آویشن ، عسل چهل گیاه و عسل گون و قرآورده های عسل و زنبور عسل می باشد . جهت سفارش محصولات کامی عسل از طریق لینک پایین میتوانید اقدام به ثبت سفارش نمایید.

فروشگاه کامی عسل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + پنج =

چت انلاین
ارسال