عسل آویشن طبیعی برای افراد دیابتی

عسل آویشن طبیعی و دیابت | کامی عسل

مقدمه

در این مقاله قصد داریم تعدادی از خواص اصلی و ویژگی های اصلی عسل آویشن طبیعی رو معرفی کنیم.

چنانچه میدانید طب سنتی و اسلامی،کتب دینی و قرآن و همچین طب نوین و پزشکی نوین به خواص غذایی و درمانی عسل بسیار اهمیت داده اند. عسل از جمله خوراکی هایی است میتوان در کل روز به شیوه های مختلف هم در بحث غذایی و هم درمانی مصرف نمود. لازم به ذکر است که عسل های طبیعی همه دارای یک سری خواص درمانی و غذایی مشترک هستند اما بستگی به نوع شهد تغذیه شده توسط زنبور میتواند برخی خواص در برخی از عسل ها نسبت به عسل دیگر متفاوت باشد.

 

ویژگی های عسل آویشن طبیعی

عسل آویشن به عسلی گفته می شود زنبورستان در منطقه ای قرار داشته باشد که بافت گیاه غالب آن منطقه گیاه آویشن باشد که زنبورعسل بیشتر شهد را از گل آویشن آن منطقه تهیه کرده باشد. رنگ عسل آویش طبیعی بستگی به منطقه مورد اغلب رنگ قرمز تیره و ارغوانی دارد. عطر عسل نیز دارای رایحه آویشن می باشد و رایحه آویشن نسبت به گیاهان دیگر محسوس تر می باشد. همچنین مزه آن دارای شیرینی کمتر نسبت به عسل های دیگر مانند عسل گون ، عسل چهل گیاه و عسل کنار و … می باشد.

 

خواص عسل آویشن

عسل آویشن طبیعی خواص مشترک دیگر عسل های طبیعی دارد از جمله :

·        انرژی زایی

·        خونسازی

·        تقویت ایمنی بدن

·        تقویت قوای جسمی و جنسی

·        کمک به کاهش فشار خون

·        و…

 

اما یکی از خواص خیلی خاص عسل آویشن طبیعی مناسب بودن برای فراد دیابتی  و کمک به درمان دیابت است. به همین خاطر عسل آویشن به عسل دیابتی ها معروف است.

خواص عسل آویشن برای افراد دیابتی

 

دیابت چیست ؟

دیابت یا قندخون یا بیماری قند یک نوع بیماری مزمن و متابولیکی است که فرد بیمار در طی یک مدت طولانی نه لحظه ای قند خونش بالای ۱۲۰ می باشد .
دیابت به ۳ نوع تقسیم میشود :

  • دیابت نوع ۱
  • دیابت نوع ۲
  • دیابت بارداری

عسل آویشن طبیعی و دیابت | کامی عسل

دیابت نوع ۱

 

دیابت نوع یک که به دیابت نوجوانی شناخته میشود به این صورت است که بدن علت تخریب سلول های بتای پانکراس توانایی تولید انسولین کافی را از دست می دهد. که بعدا با تزریق هورمون انسولین به بدن می توان آنرا جبران کرد . به همین دلیل به این نوع دیابت دیابت وابسته به انسولین  نیز می گویند. این نوع دیابت بر اثر بیماری خود ایمنی بدن به وجود می آید.

دیابت نوع ۲

 

این نوع دیابت همانند دیابت نوع یک است  اما با این تقاوت که دیگر تزریق انسولین در بدن فرد مبتلا جواب گو نیست و جبران کمبود هورمون انسولین در بدن را انجام نمی دهد . در واقع تزریق انسولین باعث کاهش قند خون فرد مبتلا نمی شود. عامل ها اصلی این نوع دیابت موارد ژنتیکی ، کم تحرکی و چاقی فرد می باشد.

 

دیابت بارداری

 

این نوع دیابت در زنان باردار و حامله  می باشد که به همین دلیل به آن دیابت زنانه نیز می گویند. برخی زنان در زمان بارداری بدون سابقه قبلی دیابت در این مدت دچار قندخون  بالا می شوند.

 

در دیابت ، سرعت سوخت و ساز بدن و توانایی آن در سوزاندن گلوکز مورد نیاز بدن کاهش پیدا میکند که این امر باعث بالا رفتن قند خون میشود که به آن هیپرگلیسمی گفته می شود. با بالا رفتن قند خون درمدت طولانی باعث می شود رگ های کوچک به بدن دچار آسیب دیدگی و تخریب شوند که بعد اعضای بدن مانند چشم، کلیه و کبد و…  تحت تاثیر قرار می دهد. حتی بالا رفتن قندخون با با بالارفتن فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی ارتباط مستقیم دارد.

 

کمک عسل آویشن طبیعی به درمان دیابت

 

در کل عسل های طبیعی با کیفیت و ساکارز پایین برای افراد دیابتی مناسب هستند چون با تنظیم گلوکز بدن و رادیکال های آزاد بدن به بیماری دیابت کمک میکنند. درواقع فرد با مصرف یک قاشق عسل طبیعی میتواند انرژی ۱۵ الی یک ساعت بدن را تولید نماید و این امر باعث کاهش حتی مصرف غذا و خوراکی ها میشود . شاید برخی به اشتباه فکر کنند بگویند چون عسل طبیعی شیرین است باز هم برای دیابت مضر است ! این جلمه در مصرف بالای عسل درست است اما در میزان کنترل شده حتی میتواند مفید باشد.

به این صورت که انسان با خوردن مثلا یک عدد شکلات میزان قند زیادی در لحظه وارد بدن میشود و بدن برای سوزاندن آن و تبدلیل قند موردن نظر به انرژی باید از خود نیز انرژی را از بدن و اعضای بدن بگیرد که قند مورد نظر را تبدلیل کند .درنتیجه فرد بعد از چند دقیقه دوبار احساس گرسنگی و حتی گرسنگی بیشتر نسبت به قبل را دارد .چون مواد انباشته شده در بدن برای سوزاندن قند مورد نظر استفاده کرده و بدن درچار کمبود تغذیه شده در نتیجه فرد دچار پرخوری میشودو شاید چندین شکلات دیگر را هم بخورد که این امر باعث چاقی و بالا رفتن بسیار بالای قندخون میشود.

اما با مصرف یک قاشق عسل طبیعی (اندازه یک شکلات ) شما همراه با قند طبیعی که وارد بدن کردید مقدار مورد نیاز هم مواد معدنی و ویتامین و… برای سوزاندن قند را به بدن داده اید درنتیجه بدن برای سوزاندن قند مورد نظر از همان مواد معدنی و ویتامینو… در عسل استفاده کرده . به همین دلیل است که فرد بعد از خوردن عسل در مدت زمانی دیر تری احساس گرسنگی میکند و تمایلی به خوردن خوراکی ها مخصوصا شیرین ها دارد. این امر به مرو زمان باعث کاهش وزن و تنظیم قند خون فرد می شود.

عسل طبیعی با وجود آنتی اکسیدان بالای که دارد باعث کاهش کلسترول های بد بدن میشود. با کاهش کلسترول های بد فرد نیز دچار فشارخون و مشکلات عروقی نمی شود و یا کاهش پیدا می کند.

 

چرا عسل آویشن طبیعی برای دیابت؟

عسل آویشن جدای از خواص خود آویشن که بدلیل شهد آن در عسل آویشن طبیعی به ارث برده شده. کمک به سیستم ایمنی بدن، درمان درد های گوارشی ، کمک به درمان فشارخون، آرامبخش بودن ، کاهش درد رحم و کمک به درمان قندخون از جمله خواص گیاه آویشن می باشد.گیاه آویشن حای ۷۵ ماده ی گیاهی موثر ضد دیابت می باشد . عسل آویشن دارای شیرین بسیار کمتری نسبت به عسل های دیگر می باشد . همچنی عطر و مزه شهد آویشن موجود در عسل آویشن طبیعی باعث می شود درمیان عسل ها بیشترین مصرف را در میان افراد دبابتی داشته باشد.

عسل آویشن طبیعی و دیابت | کامی عسل

خرید عسل آویشن طبیعی

 

جهت خرید انواع عسل طبیعی کردستان مانند عسل آویشن طبیعی ، عسل گون طبیعی ، عسل چهل گیاه طبیعی و عسل خودبافت می توانید از سایت کامی عسل با تضمین کیفیت تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + هفده =

چت انلاین
ارسال