خواص عسل گون طبیعی

عسل گون طبیعی کردستان| کامی عسل

تقریبا تمامی عسل های موجود و مورد مصرف ما انسان ها، اسمشون رو از گیاهی که زنبور بیشترین شهد گیری رو از آن داشته،انتخاب می شوند.شاید شما اسم های متعددی رو در رابطه با عسل ها از جمله عسل آویشن،گون،چهل گیاه،گشنیز،یونجه و…شنیده باشید و این نام گذاری مربوط به گیاه غالب و شهدگیری شده می باشد.عسل گون طبیعی هم همانطور که از اسم ان پیداست عسلی است که زنبور بخش اعظم شهدگیری خودش رو از گیاه وحشی گون گرفته است.البته باید توجه داشته باشید که ما چیزی به اسم عسل تک گیاه نداریم و زنبور در ین جکع اوری شهد از چندین گیاه که در مسیر پرواز ان می باشد،شهد جمع آوری می کند.

عسل گون طبیعی نسبت به سایر عسل ها رنگی روشن تر داشته و مزه و شیرینی ان هم نسبتا از عسل های موجود دیگر شیرین تر می باشد.محل برداشت این نوع عسل به طور کلی در بخش عظیمی از کشورمان ایران انجام میگیرد.و هرجا ردپای از گیاه گون باشد به طور حتم در ان حوالی هم زنبور داران کندوهای زنبور خود را گذاشته و روزانه زنبورها مشغول شهدگیری از این گیاه چند هزار ساله می شوند.

اگرچه تمام عسل ها خواص مشترکی رو دارند اما نوع شهدگیری و نوع منطقه و آب و هوای که زنبور در ان شهد را جمع اوری کرده،خواص هر نوع عسل رو تا حدودی از دیگر عسل هل متمایز می کند.بر اساس آنچه گفته شد عسل گون طبیعی هم خواص متمایز خود را داشته و با توجه به همین خواص و مزه و رنگ طرفداران خاص خود را دارد.

خواص عسل گون طبیعی

۱٫عسل گون برای صورت

این نوع عسل از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و با آکنه مبارزه می کند.یکی از محبوب ترین مواد تشکیل دهنده ماسک های DIY به دلایلی، عسل است که بی نهایت مورد علاقه همه افراد است. فوراً به صورت درخشندگی می بخشد و پوست را درخشان و نرم می کند. عسل گون برای صورت فواید زیادی دارد از جمله:

منافذ را تمیز می کند: عسل به طور طبیعی ضد باکتری است و به عنوان یک پاک کننده عالی عمل می کند. منافذ شما را تمیز می کند و یک شستشوی عالی برای صورت ایجاد می کند.

لایه برداری پوست: می توانید عسل را با جوش شیرین مخلوط کنید تا یک لایه بردار عالی تهیه کنید. از مخلوط به مدت ۲ بار در هفته استفاده کنید.

آکنه را درمان می کند: عسل به دلیل خاصیت ضد قارچی از ایجاد جوش جلوگیری می کند. همچنین به بهبود سریع جوش ها و آکنه کمک می کند.

مرطوب کننده و آبرسان: عسل رطوبت را تقویت می کند و رطوبت را در صورت شما ثابت می کند.

زخم ها را محو می کند: شهد شیرین خاصیت روشن کنندگی پوست دارد. اسکارها و لکه های صورت را روشن می کند و همچنین تغییر رنگ پوست را محو می کند.

  1. عسل گون برای پوست

این نوع عسل از آسیب پوست جلوگیری می کند و پیری را کند می کند و یک درمان طبیعی برای مشکلات پوستی مختلف است. بسیاری از متخصصان پوست استفاده از عسل طبیعی گون را برای مشکلات پوستی یا محصولات حاوی عسل به عنوان یک ماده فعال توصیه می کنند.

عسل قرمزی مرتبط با پوست ملتهب را کاهش می دهد و آسیب های پوستی را ترمیم می کند.سرشار از اسیدهای چرب است و پوست را عمیقا تغذیه می کند. همچنین عسل پوست را نرم می کند و به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند.عسل سرشار از آنتی اکسیدان های قوی، آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به پوست را درمان می کند.همچنین در صورت استفاده موضعی روی زخم های پوستی به بهبود سریعتر کمک می کند.

  1. خواص آنتی باکتریال طبیعی

خواص آنتی باکتریال عسل طبیعی|کامی عسل

عسل گون  یک منبع غنی از فلاونوئیدها است که به خوبی بررسی شده و مشخص شده است که دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد حساسیت است.هم آزمایش‌های آزمایشگاهی و هم آزمایش‌های بالینی وجود دارد که نشان داده‌اند عسل برای تعدادی از فعالیت‌های ضد باکتریایی مؤثر است.

  1. عسل برای سرفه 

عسل گون طبیعی  برای سرفه  | کامی عسل

عسل به طور کلی  ایمنی را تقویت می کند.خرید یک شیشه عسل گون طبیعی نسبت به آن آنتی بیوتیک های شیمیایی  قطعا روش بهتری برای درمان سرفه است. درست است که عسل سرفه و گلودرد را بهتر از داروهای ضد سرفه و داروهای بدون نسخه درمان می کند. یک قاشق عسل که به راحتی در دسترس و ارزان است، ارزش امتحان کردن را هنگام سرفه دارد!

  1. عسل برای افزایش انرژی

به عنوان یک کربوهیدرات متشکل از فروکتوز و گلوکز،یک میان وعده با انرژی بالا را ایجاد می کند.برخلاف شکر تصفیه شده، حاوی مقادیر کمی پروتئین و مواد معدنی مانند B6، ریبوفلاوین و اسیدهای آمینه است. ترکیباتی که به بدن در متابولیسم کلسترول بد و اسیدهای چرب کمک می کنند.

خواص درمانی گیاه گون:

-گون به هضم غذا کمک می‌کند

-ریشه گون برای درمان عوارض شیمی درمانی مفید است

-ریشه گون دارای خاصیت ضد استرس و آرام بخش اعصاب است

– مغز استخوان را تقویت و بدن انسان را از عوامل بیماری زا محافطت می‌کند

-گون برای طحال مفید است

-گون باعث کاهش فشار خون می‌شود

-ریشه گیاه گون دارای توانایی مهار رشد تومور است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 13 =

چت انلاین
ارسال