خواص روغن حیوانی

خواص روغن حیوانی | کامی عسل

 

روغن حیوانی پایه و اساس آشپزی سنتی و مدرن  در تمام خاورمیانه است. این روغن معجزه اسا یا از کره  گاوی یا از کره گوسفندی تهیه میشود .به نحوی که ابتدا کره  کم و آهسته حرارت داده شده و سپس صاف شده تا تمام مواد جامد شیر – و دوغ  و آب کره از بین برود و روغن حیوانی شفاف و خالصی به دست اید .که به آن رنگ طلایی زیبا، طعم آجیلی و رایحه ای دوست داشتنی می دهد.  مصرف روغن حیوانی همراه با داروهای گیاهی به عنوان بخشی از طب سنتی  استفاده می شود، فراتر از خواص طبی و دارویی باور شده اش، این روغن اخیراً به عنوان جایگزین سالم تری برای انواع روغن و دیگر کره های صنعتی  مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، در حالی که مطالعات علمی افزایش یافته است که مزایای سلامتی آن را تایید می کند،از طرف دیگر باید از سالم و خالص بودن ان اطمینان حاصل کرد.در ایران بنا به مصرف روغن حیوانی از قدیم الایام،نام های زیادی به ان اطلاق میشود.روغن حیوانی،روغن کرمانشاهی،روغن محلی،روغن حیوانی گاوی و گوسفندی همگی اسامی هستند که به این روغن سالم و ارزشمند داده می شود.

یک قاشق چایخوری روغن حیوانی  حاوی:

کالری: ۴۲،پروتئین: ۰ گرم ،چربی: ۵ گرم،کربوهیدرات: ۰ گرم،فیبر: ۰ گرم،شکر: ۰ گرم _روغن حیوانی  منبع خوبی از: ویتامین A،ویتامین سی،ویتامین دی،ویتامین K ،روغن حیوانی  همچنین منبع عالی ویتامین E است. تحقیقات نشان داده است که ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارد. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E با کاهش خطر ابتلا به سرطان، آرتریت و آب مروارید مرتبط هستند. ویتامین E همچنین می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

خواص روغن حیوانی:

در حالی که روغن گاوی طعمی منحصر به فرد به هر غذایی اضافه می کند، فواید سلامتی بسیار زیادی نیز دارد که آن را به یک عنصر اصلی در رژیم غذایی معمولی ما تبدیل می کند. در ادامه برخی از مهمترین خواص روغن حیوانی قرار داده شده است:

۱٫  سرشار از مواد مغذی:

روغن حیوانی  منبعی غنی از ویتامین A، D، E و K است که در تضمین عملکرد و رشد طبیعی سلولی در انسان مهم است. همچنین حاوی طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها است که از آسیب رادیکال های آزاد در بدن ما که عامل اصلی بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان است، جلوگیری می کند. گنجاندن روغن حیوانی  در رژیم غذایی معمولی ما یک راه آسان برای افزایش نیازهای تغذیه ای است و در عین حال از خود در برابر انواع بیماری های ناشی از کمبود آنتی اکسیدان محافظت می کنیم.

۲٫ هضم را بهبود می بخشد:

خواص روغن حیوانی | کامی عسل

روغن حیوانی گاوی یا گوسفندی  به حفظ سلامت روده کمک می کند زیرا ترشح آنزیم های گوارشی را احیا می کند تا غذا را به راحتی تجزیه کند. از آنجایی که حاوی اسیدهای چرب با زنجیره پایین تر است، سریع متابولیزه می شود و به راحتی توسط بدن جذب می شود. مصرف روغن گاو نیز با منظم کردن حرکات روده به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

۳٫به سلامت استخوان کمک می کند:

در طب سنتی  روغن گاوی  و گوسفندی بر سایر روغن ها ترجیح داده شده و برای تهیه دارویی استفاده شده است، زیرا می تواند به عمیق ترین بافت های بدن انسان برسد و آن را تغذیه کند. به همین دلیل است که با افزایش استحکام و تراکم آن در بهبود سلامت استخوان نیز موثر است. با روان کردن استخوان ها درد مفاصل، سفتی را تسکین می دهد و همچنین به کاهش علائم آرتریت کمک می کند. بنابراین، برای اطمینان از تحرک طولانی‌مدت، استحکام استخوان‌ها و حالت کلی، توصیه می‌شود که روغن حیوانی را به طور منظم مصرف کنید.

۴٫تقویت ایمنی:

ناگفته نماند که ایمنی قوی سنگ بنای بدن سالم است. و از آنجایی که روغن حیوانی  منبع غنی آنتی اکسیدان است، به عنوان یک تقویت کننده ایمنی نیز عمل می کند، زیرا از تولید رادیکال های آزاد در بدن ما جلوگیری می کند که جای خود را به بیماری های مزمن مانند اختلالات قلبی، بیماری های التهابی، آب مروارید و چندین بیماری دیگر می دهد. در چنین زمانی که جهان در حال گذر از یک بیماری همه گیر بزرگ است، تقویت ایمنی ما برای جلوگیری از بیمار شدن از اهمیت بالایی برخوردار است. و روغن گاویی یا گوسفندی، با توجه به طیف گسترده تغذیه ای و خواص آنتی اکسیدانی آن، یکی از ضروریات رژیم غذایی شماست.

۵٫پوست را تغذیه می کند:

خواص روغن حیوانی | کامی عسل

بله، درست است. اگر مدتی است که به فکر یک محصول واقعا طبیعی مراقبت از پوست هستید که عوارض جانبی نداشته باشد و جیب شما را هم نیشگون نگیرد، فوراً آن شیشه روغن حیوانی را خریده و ان را در قفسه آشپزخانه خود قرار دهید. روغن گاوی یک مرطوب کننده طبیعی است که می تواند پوست شما را حتی در خشک ترین آب و هوا نرم و مرطوب نگه دارد. اسیدهای چرب موجود در آن هیدراتاسیون مورد نیاز را فراهم می کند که پوست را درخشان می کند. بنابراین حتماً این ماده طبیعی مراقبت از پوست را در نظر بگیرید تا هر روز بهترین ظاهر خود را داشته باشید. کافی است چند قطره روغن را روی کف دست خود بردارید و با حرکات دایره ای روی صورت و دستان خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند و با آب ولرم بشویید. از دیدن پوست نرم، صاف و درخشان با این درمان طبیعی شگفت زده خواهید شد.

۶٫نقطه دود روغن حیوانی بالاتر از کره و دیگر روغن هااست.

در دماهای بالا، بسیاری از روغن‌ها به عناصر ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد تجزیه می‌شوند که می‌توانند باعث آسیب سلولی و مرتبط با سرطان شوند. روغن حیوانی دارای نقطه ۴۸۵ درجه فارنهایت است، بنابراین یکپارچگی ساختاری خود را در زیر گرمای زیاد حفظ می کند.

۷٫روغن حیوانی التهاب را تسکین می دهد.

حاوی بوتیرات، اسید چرب است که با پاسخ سیستم ایمنی مرتبط است که التهاب را تسکین و آرام می کند.خاصیت ضد ویروسی نیز دارد.و برای درمان سوختگی ها می توان از ان استفاده کرد.

 

۸٫   کاهش وزن با روغن حیوانی:

روغن گاوی به عنوان منبع خوبی از چربی به کاهش وزن کمک می کند و  یکی از بهترین جایگزین های کم چرب برای کره و روغن های پخت و پز است. سلامت کلی را بهبود می بخشد و دارای ارزش های غذایی بسیاری است که به کاهش وزن کمک می کند. برخلاف تصور رایج، روغن گاوی با حذف سموم از سلول‌ها، متابولیسم را بهبود می‌بخشد، که در صورت تلاش برای کاهش وزن، بخشی جدایی‌ناپذیر از رژیم غذایی شما می‌شود.

 

۹٫   با بهبود سلامت روده به پیشگیری از یبوست کمک می کند

روغن حیوانی یکی از بهترین منابع اسید بوتیریک است که سلول های روده بزرگ از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. بنابراین اگر از حرکات آهسته روده رنج می برید، این نوع روغن می تواند به عنوان یک درمان ملایم برای یبوست عمل کند.

۱۰٫سلامت کلی قلب را بهبود می بخشد.

خواص روغن حیوانی | کامی عسل
بهبود سلامت قلب با روغن حیوانی

بر خلاف تصور رایج، روغن روغنی بهتر از روغن های تصفیه شده در مورد سلامت قلب است. اگر روزانه در مقادیر متوسط ​​مصرف شود، روغن گاو می تواند کلسترول بد را کاهش دهد و سلامت کلی قلب را بهبود بخشد.

نحوه ی خرید روغن حیوانی 

فروشگاه کامی عسل به عنوان یکی بهترین و معتبرترین عرضه کننده های محصولات کردستان در زمینه روغن حیوانی گاوی و گوسفندی ، انواع عسل طبیعی و  عسل ارگانیک از جمله عسل آویشن ، عسل چهل گیاه و عسل گون و قرآورده های عسل و زنبور عسل می باشد . جهت سفارش محصولات کامی عسل از طریق لینک پایین میتوانید اقدام به ثبت سفارش نمایید.

فروشگاه کامی عسل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + نه =

چت انلاین
ارسال