خواص عسل چهل گیاه طبیعی

خواص عسل چهل گیاه طبیعی | عسل طبیعی کردستان| کامی عسل

 

عسل به دلیل طعم طبیعی لذیذ و فواید مختلف دارویی همیشه در صدر برنامه غذایی بوده است. با این حال، انواع مختلفی از عسل در سراسر جهان وجود دارد که در حدود ۳۰۰ دسته از آن‌ها کاملا شناخته شده و می‌توان به عسل‌های تک گلی و چند گلی اشاره کرد. در اینجا قصد داریم به طور خلاصه به یک دسته به نام “عسل چند گل، عسل چند گیاه که در ایران با نام عسل چهل گیاه شناخته می شود” بپردازیم.

عسل چهل گیاه طبیعی چیست ؟

زنبورهای عسلی که در فصل بهار به طور منظم از گل های وحشی مختلف تغذیه می کنند، عسل چهل گیاه طبیعی تولید می کنند که به آن عسل طبیعی چند گل نیز می گویند. بسته به منبع شهد، عسل می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها و مشخصات طعم  متنوعی داشته باشد. نوع خاصی از عسل عسل چهل گیاه وجود ندارد زیرا ترکیبات گلی زیادی  در ان وجود دارد. در حالی که برخی از ویژگی های عسل چند گیاه یا همان چهل گیاه ممکن است هر سال متفاوت باشد، کیفیت اصلی آن ثابت است.

عسل چهل گیاه ایرانی  ترکیب عسلی از گل و گیاهان مختلف  از کوه ها و دشت های ایران است. همچنین عسل طبیعی (چند گل) از گیاهان و گل های بومی جنگل های طبیعی ایران جمع آوری می شود. زنبورها شهد این عسل را از بسیاری از گل های مختلف به ویژه اقاقیا،گون،شبدر،آویشن و بسیاری گیاهان دیگر  جمع آوری می کنند که همزمان در جنگل ها،دشت ها  باغ ها و مراتع شکوفا می شوند. عسل چهل گیاه طبیعی مانند بسیاری از گل ها فواید زیادی دارد، بنابراین استفاده از تمام فواید هر گل آن را عسل بسیار قوی می کند.

عسل چهل گیاه کردستان از شهد انواع مختلف گیاهی، از جمله گیاهان و گیاهان دارویی موجود در دشت ها و کوههای و مزارع وسیع واقع در محیط های کمتر آلوده به دست می آید. این عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، آنزیم های پروبیوتیک، گرده گل و مواد مغذی از جمله ویتامین B و C است.

عسل چهل گیاه کردستان  همچنین دارای اثر ضد باکتری است و معمولا برای درمان کم خونی و آلرژی استفاده می شود. مصرف عسل مولتی فلورا می تواند از قلب، معده و سیستم گوارشی سالم حمایت کند و پوست را تغذیه کند. طعم ملایم و سبک عسل چند گیاه آن را به یک شیرین کننده جایگزین مناسب برای بزرگسالان و کودکان تبدیل می کند.

خواص عسل چهل گیاه طبیعی | عسل طبیعی کردستان| کامی عسل

خواص درمانی عسل چهل گیاه

بیایید برخی از مزایای دارویی  عسل چند گیاه را با هم بررسی  کنیم که به حفظ سلامتی و تقویت ایمنی بدن کمک  فراوانی میکند:

مزه و طعم عسل به همراه فواید سلامتی و تغذیه ای آن یک واقیت اثبات شده  است. استفاده از آن به عنوان غذا به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد، همانطور که اکنون از نقاشی های غار آلتامیرا در اسپانیا می دانیم که قدمت آن به بیش از ۱۵۰۰۰ سال می رسد. قدمت استفاده دارویی از عسل حداقل به سه هزار سال قبل باز می گردد. تحقیقات زیادی برای اثبات اثرات مفید عسل بر سلامتی انجام شده است.ما کاملاً از خواص عالی عسل برای تقویت سلامتی آگاه هستیم. عسل عبارت است از:آنتی اکسیدان.آنتی باکتریال.ضد ویروس.ضد التهاب.تعدیل کننده سیستم ایمنی بهبود عملکرد قلب و عروق و افزایش متابولیسم.بهبود سلامت روده به دلیل خواص پیش بیوتیکی آن.التیام زخم و سوختگی همگی فواید شناخته شده برای عسل هستند.

  1. درمان بیماری های تنفسی: عسل چهل گیاه برای بیماری های تنفسی یه داروی فوق العاده است.ی مطالعه زیادی نشان می دهد که عسل به درمان عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی در انسان کمک می کند. طب سنتی و طبیعی از فواید عسل برای تسکین علائم و در برخی موارد علت بیماری‌های خفیف تنفسی مانند سرماخوردگی، سرفه، گلودرد یا احتقان بینی بهره می‌برد.
  2. بهبود عملکرد خواب :یک خواب کامل برای یک زندگی سالم بسیار مورد نیاز است و عسل چهل گیاه به آن کمک می کند. یک قاشق کوچک عسل چهل گیاه همراه با یک فنجان شیر گرم قبل از رفتن به رختخواب کیفیت خواب را بهبود می بخشد و آن را تنظیم می کند. همچنین برای افرادی که از اختلالات خواب و بی خوابی رنج می برند موثر است.
  3. ضد التهاب:عسل چهل گیاه به عنوان یک ضدالتهاب قوی عمل می کند. آنتی اکسیدان های موجود در  این عسل  می تواند از التهاب در بدن جلوگیری کند که یکی از دلایل اصلی مشکلات عمده سلامتی از جمله عوارض قلبی عروقی، سرطان و بیماری های خودایمنی است. عسل طبیعی چند چند گیاه  همچنین التهاب سوختگی را درمان می کند. غذای آلوده اغلب می‌تواند باعث ناراحتی معده شود و عسل این پتانسیل را دارد که التهاب را تسکین دهد. عسل چهل گیاه همچنین اجازه حرکت آزاد روده را می دهد و خطر یبوست را کاهش می دهد.
  4. کلسترول و فشار خون را بهبود می بخشد:عسل چها گیاه فرآوری نشده و خالص است. ترکیبات فنلی آن به عنوان مواد مغذی گیاهی طبیعی عمل می کنند. مصرف منظم عسل طبیعی چهل گیاه  به کاهش کلسترول و کنترل فشار خون بالا و کاهش بروز بیماری های قلبی کمک می کند.
  5. کنترل دیابت : عسل هم قند طبیعی و هم کربوهیدرات دارد، بنابراین طبیعی است که روی قند خون شما تأثیر بگذارد. با این حال، به نظر می رسد که عسل در مقایسه با قند معمولی تأثیر کمتری دارد. محققان در بررسی ۵۰ فرد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۳۰ فرد بدون دیابت نوع ۱ دریافتند که عسل نسبت به قند اثر گلیسمی کمتری بر مصرف کنندگان دارد. همچنین باعث افزایش سطح پپتید C در خون آنها شد، پروتئینی شبیه انسولین که در جریان خون ترشح می شود.اگرچه عسل چهل گیاه یک شیرین کننده طبیعی است که ممکن است تأثیری بر کاهش شاخص گلیسمی داشته باشد، اعتدال مانند هر شیرین کننده ای بسیار مهم است.

 

  1. تقویت قوای جنسی و درمان ناتوانی جنسی :گفته می شود عسل انرژی را بازیابی می کند، استقامت بدنی را افزایش می دهد و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. مصرف روزانه ۸۵ گرم عسل برای استقامت به میزان قابل توجهی سطح اکسید نیتریک خون را که ماده شیمیایی مسئول نعوظ آلت تناسلی است، افزایش می دهد. به همین دلیل است که متخصصان طب سنتی زنجبیل و عسل را در صورت اختلال نعوظ توصیه می کنند. اکسید نیتریک همچنین به حفظ سطح گلوکز، ترمیم گلیکوژن و افزایش جریان خون کمک می کند، که منجر به افزایش استقامت در حین ورزش یا در حین مقاربت می شود. مصرف روزانه شیر و عسل را برای استقامت شروع کنید و در مدت کوتاهی تفاوت استقامت و قدرت جنسی خود را خواهید دید. عسل که به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی نیز شناخته می شود، باعث افزایش تعداد اسپرم می شود و همچنین برای نسل ها به عنوان یک تقویت کننده طبیعی باروری در نظر گرفته شده است.

 

 

  1. عسل چهل گیاه و پوست :عسل می تواند بیماری های پوستی مانند درماتیت و شوره سر را کاهش دهد.  تخقیقات نشان داده است که استفاده از عسل بر روی پوست آسیب دیده شرایط را پس از تکمیل رژیم کاهش می دهد. ثابت شده است که استفاده از عسل به عنوان یک درمان برای بیماری های پوستی خارش و پوسته پوسته شدن را تسکین می دهد و همچنین در بهبود ریزش مو موثر است.

 

  1. عسل و سرطان :عسل حاوی فلاونوئیدهای مختلف است که خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد. با این حال، این از نظر بالینی برای کاهش خطر ابتلا به همه سرطان ها ثابت نشده است. اما اثرات قابل توجهی در برخی از افراد سیگاری و زنان نشان داده است.

خواص عسل چهل گیاه طبیعی | عسل طبیعی کردستان| کامی عسل

خرید عسل چهل گیاه طبیعی

فروشگاه  کامی عسل به عنوان یکی بهترین و معتبرترین عرضه کننده های محصولات کردستان در زمینه روغن حیوانی گاوی و گوسفندی ، انواع عسل طبیعی و  عسل ارگانیک از جمله عسل آویشن طبیعی ، عسل چهل گیاه طبیعی و عسل گون طبیعی و قرآورده های عسل می باشد . جهت سفارش محصولات کامی عسل از طریق لینک پایین میتوانید اقدام به ثبت سفارش نمایید.

فروشگاه کامی عسل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 20 =

چت انلاین
ارسال